Stå for den og det du er!

Jeg har lagt merke til en ting når jeg prater med mange av dere. Det er altfor mange mennesker som lar andre kjøre over de og som alltid er for snille. Stå for den og det du er og si fra!

Neida, jeg oppfordrer ikke til krangel og bråk. Det jeg ønsker er at folk skal kunne våge å si nei, eller ytre sin mening uten å være redd at andre skal bli sinte, såret og gå sin vei.

Det å stå for sine meninger er bra om en klarer å kommunisere på en god måte. Det er lov å si nei, eller at du er uenig uten å være sint. En trenger ikke høye røsten fordi om en er uenig.

Det å være uenig med noen er ikke det samme som å krangle. Det er sunt å ta en diskusjon innimellom!

Stå for den og det du er!

Så. når jeg har sagt det, så håper jeg at du får en fin helg!

Klem Jannike

Smil og få et smil tilbake

Ja, det kan høres dumt ut nå når vi går med masker og munnbind, men husk at et smil sees i øynene! Du kan smile og møte blikket til et menneske og det kan gi den andre og deg en god dag med litt mer glede.

Et smil kan forandre verden, det gjør at mennesker som smiler føler det er godt å se at andre smiler tilbake, men det å møte blikket til et fremmed menneske eller noen du kjenner og smile gjør noe med en.

Selv bak bunnbind kan et ekte smil gi en uendelig gave til mottakeren. Det å bli sett og at noen føler at de er spesielle er viktig. For alle mennesker er spesielle og fortjener å bli sett selv om det kanskje ikke alltid følels viktig så er det uendelig viktig.

Du vil få en bonus selv også. Den du smiler til vil sende et smil tilbake og du kommer til å føle en glede selv også.

Eller en kan si “Hei” 🙂

Du er viktig og det er de DU møter – si hei eller smil til en fremmed i dag <3

Klem Jannike

Hvorfor ringer han ikke

Ja, det er et spørsmål jeg får mer eller mindre hver dag. Det er kanskje latterlig for noen, men tro meg – det er IKKE et lite problem eller et dumt problem, fordi følelser og usikkerhet gjør VONDT.

Vi har alle vært der, gått og hatt sommerfugler av angst eller glede, forelskelse eller reddsel for å miste den vi er forelsket i og ønsker å ha kontakt med.

Ringer han ikke fordi han ikke vil ha meg?

Har han møtt en annen?

Er det slutt eller kommer han tilbake?

Blir det oss?

Dette er viktige ting når en er usikker og alt føles skummelt og skremmende. For hva er det vi ønsker oss? Sikkerhet, trygghet og kjærlighet.

Så kommer han til å ringe?

Jeg kan prøve å hjelpe deg å få svar på det og hva som ligger der enten å sperrer eller hva som gjør at han ikke ringer.

Jeg kan ikke love deg det svaret du vil ha, men jeg kan love deg et ærlig svar!

Klem Jannike

Oksens år

Kinesisk nyttår står for døren og vi går nå fra rottens år og over i oksens år. Dette er noe mange gleder seg til. Nå er det ut med det gamle og inn med det nye og fruktbare!

Det at vi går inn i oksens år er fantastiske nyheter i mine øyne, nå skal vi endelig få bedre tider og livet blir lettere. Vi får fra rottens år og over i oksens år.

Det er mange historier om hvordan oksen ble med i zodiaken og hvorfor oksen er så viktig. Du kan se en film nederst i innlegget her og får litt mer innsikt.

Det jeg syns er det viktige er at vi endelig skal få det vi sår. Det betyr ikke at vi ikke må arbeide for det vi ønsker oss, trenger eller vil ha. Det betyr at vi skal så tanker og vi skal legge planer.

Vi skal jobbe hardt som en okse og vi skal høste og se at det vi har sådd vokser seg større og sterkere hver dag.

NÅ er det ut av dette året og inn i et nytt år!

GODT KINESISK NYTTÅR TIL DEG!

Klem Jannike

Hva gjør hekser og medium?

Hva hekser og medium gjør på dagene eller hvordan de lever er det nok en del som tenker på. Det er en del som vet vi er som vanlige mennesker, med vanlige liv, hverdager, gleder og sorger.

Eventyr og filmer har formet synet på hvordan folk tror vi hekser, spådamer, medium og synske lever. Svarte hatter, katter og boblende gryter med skumle brygg.

Eller at vi synske kan gå rundt og se folks tanker dagen lang. Jo – det kan vi vel, men en gjør det ikke. Ikke på “den” måten.

Jeg må vel innrømme at jeg har svart katt og jeg liker hatter – men jeg kan love deg at jeg akkurat som andre mennesker, bare at jeg bruker mine gaver og evner mer aktivt enn det mange andre gjør.

Jeg tror det bor en heks i oss alle, og at vi ALLE har gaver som vi ikke bruker.

Neste gang kan vi se litt på DINE mediale gaver, for jeg er SIKKER på at du også har noen <3

Klem Jannike

Mot en ny vår

Nå er det kanskje litt tidlig å tenke på vår? Det er jo vinterferie, påske og alt det før vi kommer så langt!

Det å gå mot en ny vår er for meg mer enn bare å tenke på selve årstiden utendørs, det går også på det vi har inni oss.

Det gå mot en ny vår er å skape noe nytt, så frø til noe en virkelig ønsker seg og det er tiden for det nå på vinteren.

Disse kalde dagene, tunge tanker og alt det som kanskje holder oss nede enten det er bekymringer for økonomien, jobb, problemer i relasjoner. Det er så mange ting i livet som er vanskelig.

Derfor må vi ha noe å se frem til, selv om vi skal leve i nuet. Det er noe som ofte irriterer meg dette med å leve i nuet. MEN ved å tenke at jeg skal så frøene for det jeg vil ha i livet mitt, drømmene og plante de nå og se mot en ny vår, så betyr ikke det at jeg ikke kan leve i nuet også!

Ha er din vår? Hvilke frø skal du plante?

Klem Jannike

Hva er viktig i ditt liv?

Jeg har tenkt mye på hva som er viktig i mitt liv. Klart familie, jobb, bøker, venner, dyrene og alt det som gjør meg lykkelig er viktig. MEN det aller viktigste når alt kommer til alt er å være et medmenneske.

Jeg liker å være et medmenneske, ikke bare fordi jeg er synsk og spådame, men fordi jeg tror at godhet gjør noe med en, ikke bare med den ENE en hjelper, men også at det føres videre. Er jeg god mot en person så vil den føre det videre til en ny person som igjen fører det videre.

Det er mitt ønske og min visjon – at mennesker gir godhet videre. Jeg snakker ikke om penger, men det å gjøre noe for et annet menneske. Si jeg tilbyr meg å vaske huset til en stresset mor. Hun igjen hjelper kanskje en venninne med å rydde barnerom eller garderober. Den personen hjelper kanskje sønnens venn med hjemmelekser.

Jeg tror godhet kan gis videre.

Har du tanker om det?

Del gjerne med deg i kommentarfeltet!

Klem Jannike

Nymåne og den 5 dimensjon.

Nymånen symboliserer en ny start, og årets første nymåne styrker nå de høyere innkommende energistrømmene fra kilden til skapelsen.

Disse nye energistrømmene som strømmer ned på jorden gjennom energiportene til det guddommelige nettverkets, har som formål å styrke Logos-kjeden i oss mennesker og i alt som er her på jorden.

Denne guddommelige kjeden er en hjelpende hånd i jordens oppstigningsprosess og i overgangen til den femte dimensjonen.
Logos er et begrep for å beskrive universets iboende orden.

Logos gir oss også en overordnet forståelse av hvordan sjelens og tankenes kraft påvirker de ulike nivåene der Makrokosmos gjenspeiler mikrokosmos.

I det store og hele representerer Logos-symbolet altet og skapelsens kilde. Symbolet representerer også de små tingene, det svake punktet symboliserer jorden omgitt av det store universet.

Punktet og sirkelen symboliserer også det aller minste delene i oss, våre celler og cellekjernene som huser vårt indre univers.

Gjennom et fast punkt får vi hjelp til å heve både frekvensene og bevisstheten vår.

Logos består av Kosmos Logos – Solar Logos – Planetary Logos. Til sammen huser denne Logos-kjeden den guddommelige helheten i Alfa & Omega.

Kosmos (Spirit-Wholeness) Solar (Divine Soul) Planetary (Physical Matter) er den guddommelige lenken til treenigheten.

Nå er det på tide å sette ord på hvordan du vil livet ditt skal være. Manifestasjoner, meditasjon, spådommer og healing.

Dette er en spennende periode både for oss mennesker og hele skapelsen, indre og ytre univers.

Hvordan du kan dra til deg og få det du vil ha i livet?

Vi kan hjelpe deg og gi deg verktøy når du mediterer og sender “ønsker” til nymånen, en ny tid, et nytt år og spådommer er svar, ikke ønsker.

Husk at DU har en fri vilje, viljen til å velge det det du vil ha i ditt liv!

Jeg har laget meg en liste over ting jeg vil ha, Har du lyst til å lese den?

Sett i kommentareltet også om det er ting du vil jeg skal skrive om 🙂

Klem Jannike.

En spennende overnaturlig historie

Vi liker alle en spennende historie og kjenne at det er noe mer mellom himmel og jord. Jeg vet av erfaring at det er det, og da jeg kom over denne historien måtte jeg bare dele den med deg.

Det handler om en tur i 1970 som Nils og hans sønn og svigerdatter var med på. Det hadde seg at de hadde vært i Bodø med flyttelasset til den eldste dattera til Nils. De var på tur nordover igjen og bestemte seg for å stoppe i Råndalen, like sør for Narvik. De fant seg en rasteplass langs en avstikkervei, en kort avvikelse fra den veien de fulgte. Der lå også en elv med mange kulper og fiskemuligheter. Området var meget idyllisk. Ved denne elva stod det også ei litt eldre hytte som var omgitt av syrinbusker, men som så ubebodd ut. Fra hytta gikk det en sti ned mot elva.

Da de hadde slått opp teltet for natta, oppdaget de at de ikke var de eneste som hadde gjort det i området. Litt lengre borte og nærmere elva var det et lite, grønt telt, og på utsiden av det stod det ei fiskestang, i tillegg til at det hang babyklær på tørk på ei snor. Fra det grønne teltet kunne man høre lyden av babygråt. De var så trette etter mange timer i bilen, at da de la seg i teltet, sovnet de nesten med det samme.

I fem tiden om morgenen våknet Nils opp. Da han ikke fikk sove mer, bestemte han seg for å hente vann i elva slik at han fikk kokt kaffe. Han tok kjelen med seg og gikk ut av teltet. Da han stakk hodet ut, så han en hvit skikkelse som kom vandrende fra hytta og gikk nedover stien mot elva. Nils ble straks nysgjerrig på hvem dette kunne være siden det tross alt var tidlig på morgenen, og hytta så ubebodd ut, så han bestemte seg for å følge etter. Da skikkelsen kom til elvebredden, vasset han ut i elva. Gikk lenger og lenger ut helt til bare hodet syntes. Fortsatte videre og forsvant ned i elva rett foran øynene på Nils. Nå var ikke Nils noen lettskremt mann, Han stakk kjelen ned i elva og fylte den med vann og tuslet tilbake til teltet og kokte kaffe som planlagt.

Da sønnen og svigerdattera våknet senere på morgenen, la de merke til at Nils oppførte seg litt rart uten at de kunne peke på noe spesielt, og de tenkte ikke mer over det. Snart pakket de sammen teltet sitt, og før de reiste videre mot hjembygda, hørte de på ny barnegråt fra det lille, grønne teltet. De kikket bort på det, men de så ikke en levende sjel.

Da de var vel framme i Manndalen i Kåfjord kommune, fortalte Nils om den hvite skikkelsen han hadde sett. Sønnen og svigerdattera ble straks bekymret og ille til mote, da deres første tanke gikk til barnet i det grønne teltet ved siden av. Kunne denne hvite skikkelsen ha varslet om at den lille som gråt, var alene i teltet?

Da de ved en senere anledning kjørte forbi samme sted, og skulle slå opp telt der, var det satt opp en bom ved avstikkerveien.

Sagnet «Hva er det med Råndalen?» er hentet fra sagnboka «Glødende mørketidsland» av Roald Larsen. Arktisk Forlag 2014

Har du opplevd noe skremmende eller spennende hjemme eller andre steder? Jeg har hatt mange opplevelser og jeg kommer til å skrive om de fremover, jeg hørte denne historien for lenge siden og ville dele den. Jeg husker første gangen jeg så et spøkelse, det var i gangen på setra hos en nabo. Jeg var liten kanskje fire, fem år og det sto en dame der og jeg trodde hun var levende. Men da jeg kom bort til henne forsvant hun i løse lufta, det skremte meg den gangen, men ettersom årene gikk så ble jeg vant til å se ånder og jeg er ikke redd lenger. Hva syns du om historien og har du sett spøkelser eller ånder?

Jeg er her om du har lyst til å prate om spøkelser eller overnaturlige og naturlige ting som kjærlighet, økonomi og fremtiden.

Klem Jannike

Natur og kultur

Spøkelser

Vi liker alle en god spøkelseshistorie. Det er klart når det skjer at en virkelig ser eller kjenner av et spøkelse eller en ånd kan det virke skremmende. Derfor er jeg her for å hjelpe deg når du trenger noen å prate med.

Denne historien rørte noe i meg, har du også hørt den før?

“Det underlige lyset på Skjomneset“:

En kveld høsten 2006 syklet en ung gutt som het Sture, langs en tørr asfaltert sykkelsti. Han kom fra Håvik, et tettsted i Narvik kommune, og var på tur for å besøke kompisen sin som bodde ute på Skjomneset. Med seg hadde han et tungt lass, hovedsakelig datautstyr. Mora hans hadde bedt han om å ta med seg mobilen i tilfelle det var noe nytt om hans syke bestemor som var på sykehuset.

På det viset kunne mora ringe sønnen og plukke han opp dersom de måtte dit. Sture måtte smile for seg selv til tross for den triste familiesituasjonen: Hvor godt kjente mora egentlig til han og den moderne tid?

Hvordan kunne hun tro at han ville fare noen steder uten å ta med seg sin mobil? Akkurat i det Sture var på vei å gå ut døra, fikk mora beskjed om at bestemora hadde kviknet noe til. Det var nyheter som gledet barnebarnet.

Det var et godt stykke å sykle til kompisen, men Sture nøt å sykle i den klare høstlufta, og spesielt nå når det var så fint måneskinn. Han kjente seg glad i hele seg og tråkket av gårde med den største letthet. Han så fram til å treffe kompisen og til et døgnvill lan der de koblet opp pc, PlayStation osv.

Da Sture rundet svingen, like ved inngangen til den isolerte Håvikdalen, skjedde det en overraskende forvandling. Det var som om noe mørkt la seg over han og etter hvert trengte inn i han.

På et forunderlig vis ble det engasjementet han hadde borte. Det han så fram til, føltes med ett uten mening og verdi. Han klarte ikke lenger å få brukt muskulaturen på en slik måte at kraften gikk rett i pedalene når han tråkket. Han stoppet sykkelen.

Han måtte bare ta en pause. Da han så seg rundt, fikk han øye på et stort lys cirka hundre og femti ovenfor veien der han stod. Det kom tilsynelatende ingen steder i fra og falt mot bakken i stor fart – og ble borte. Sture skvatt til, men selv om han ble litt engstelig, tok nysgjerrigheten overhånd.

Han la sykkelen i fra seg og sprang bort til det stedet der han anslo at lyset hadde falt. Men der var det ingenting å se. Gresset var kaldt og tørt. Ingen svimerker noen steder. Plutselig følte han seg redd og be-gynte å kaldsvette. Han hoppet opp på sykkelen sin og syklet av sted som en galning. På rekordtid var han hos kompisen sin.

Akkurat da Sture skulle til å banke på ytterdøra til kompisen sin, ringte mobilen hans. Gutten kjente på seg at denne samtalen ble å være av det alvorlige slaget. Han tok opp mobilen og la den inn til øret sitt. Det var mora som ringte. Det var dårlige nyheter. Bestemora hadde bare kort tid igjen å leve.

En uke senere døde bestemora hans av kreft. Samme dag syklet Sture for-bi Håvikdalen. Da han passerte stedet der han hadde sett det underlige ly-set, følte han at det bar på en gåte han mest sannsynlig aldri ville få svar på.

Sagnet «Det underlige lyset på Skjomneset» er hentet fra sagnboka «Glø-dende mørketidsland» av Roald Larsen. Arktisk Forlag 2014

Denne historien måtte jeg dele, den minner meg veldig om ting jeg selv har opplevd. Det er jo ikke alltid overnaturlige eller spøkelsesting er i “gamledager” det skjer hele tiden blandt oss. Jeg mistet mannen min for ett år siden og det har skjedd at det har kommet tapt anrop fra hans mobil. Første gangen ble jeg redd, men etterpå har det vært en trøst i det.

Har noe slikt skjedd med deg?

Har du opplevd noe overnaturlig eller paranormalt?

Klem Jannike

Amazon.com: Scary Ghost Fake Call Prank for ( Fake Ghost Texting) - Freaky  Joke Phone Call ID from Ghosts - Horror Ghost Fake Call Simulator: Appstore  for Android