Stå for den og det du er!

Jeg har lagt merke til en ting når jeg prater med mange av dere. Det er altfor mange mennesker som lar andre kjøre over de og som alltid er for snille. Stå for den og det du er og si fra!

Neida, jeg oppfordrer ikke til krangel og bråk. Det jeg ønsker er at folk skal kunne våge å si nei, eller ytre sin mening uten å være redd at andre skal bli sinte, såret og gå sin vei.

Det å stå for sine meninger er bra om en klarer å kommunisere på en god måte. Det er lov å si nei, eller at du er uenig uten å være sint. En trenger ikke høye røsten fordi om en er uenig.

Det å være uenig med noen er ikke det samme som å krangle. Det er sunt å ta en diskusjon innimellom!

Stå for den og det du er!

Så. når jeg har sagt det, så håper jeg at du får en fin helg!

Klem Jannike

Smil og få et smil tilbake

Ja, det kan høres dumt ut nå når vi går med masker og munnbind, men husk at et smil sees i øynene! Du kan smile og møte blikket til et menneske og det kan gi den andre og deg en god dag med litt mer glede.

Et smil kan forandre verden, det gjør at mennesker som smiler føler det er godt å se at andre smiler tilbake, men det å møte blikket til et fremmed menneske eller noen du kjenner og smile gjør noe med en.

Selv bak bunnbind kan et ekte smil gi en uendelig gave til mottakeren. Det å bli sett og at noen føler at de er spesielle er viktig. For alle mennesker er spesielle og fortjener å bli sett selv om det kanskje ikke alltid følels viktig så er det uendelig viktig.

Du vil få en bonus selv også. Den du smiler til vil sende et smil tilbake og du kommer til å føle en glede selv også.

Eller en kan si “Hei” 🙂

Du er viktig og det er de DU møter – si hei eller smil til en fremmed i dag <3

Klem Jannike

Hvorfor ringer han ikke

Ja, det er et spørsmål jeg får mer eller mindre hver dag. Det er kanskje latterlig for noen, men tro meg – det er IKKE et lite problem eller et dumt problem, fordi følelser og usikkerhet gjør VONDT.

Vi har alle vært der, gått og hatt sommerfugler av angst eller glede, forelskelse eller reddsel for å miste den vi er forelsket i og ønsker å ha kontakt med.

Ringer han ikke fordi han ikke vil ha meg?

Har han møtt en annen?

Er det slutt eller kommer han tilbake?

Blir det oss?

Dette er viktige ting når en er usikker og alt føles skummelt og skremmende. For hva er det vi ønsker oss? Sikkerhet, trygghet og kjærlighet.

Så kommer han til å ringe?

Jeg kan prøve å hjelpe deg å få svar på det og hva som ligger der enten å sperrer eller hva som gjør at han ikke ringer.

Jeg kan ikke love deg det svaret du vil ha, men jeg kan love deg et ærlig svar!

Klem Jannike

Oksens år

Kinesisk nyttår står for døren og vi går nå fra rottens år og over i oksens år. Dette er noe mange gleder seg til. Nå er det ut med det gamle og inn med det nye og fruktbare!

Det at vi går inn i oksens år er fantastiske nyheter i mine øyne, nå skal vi endelig få bedre tider og livet blir lettere. Vi får fra rottens år og over i oksens år.

Det er mange historier om hvordan oksen ble med i zodiaken og hvorfor oksen er så viktig. Du kan se en film nederst i innlegget her og får litt mer innsikt.

Det jeg syns er det viktige er at vi endelig skal få det vi sår. Det betyr ikke at vi ikke må arbeide for det vi ønsker oss, trenger eller vil ha. Det betyr at vi skal så tanker og vi skal legge planer.

Vi skal jobbe hardt som en okse og vi skal høste og se at det vi har sådd vokser seg større og sterkere hver dag.

NÅ er det ut av dette året og inn i et nytt år!

GODT KINESISK NYTTÅR TIL DEG!

Klem Jannike