Musikk forsterker følelser

Det noe vi alle vet at musikk forsterker følelser og vi bruker musikk ubevisst eller bevisst.

Jeg elsker musikk, og hører på musikk mange timer om dagen. Jeg har musikk som jeg kan ha i bakgrunnen når jeg jobber, turmusikk, slappe av musikk, og musikk som gir meg mer energi.

Jeg har ofte tenkt på at en kan bruke musikk mye mer bevisst, når en er lei seg så er det mange som hører på trist musikk og det forsterker følelsene, og slik er jeg også.

Det jeg har begynt med er å finne musikk som øker energien og gleden, så jeg prøver å snu følelser når jeg er nede ved hjelp av musikk.

Det er ganske spennende å tenke på hvor mange verktøy vi egentlig har tilrådighet her i livet 🙂

Jannike

Kjærlighet er det å ofre seg?

Jeg tenker ofte på de jeg har pratet med lenge etter at samtalen er over, det er mennesker som går inn i min sjel også. Det er ofte en ting jeg sitter igjen med og det er spørsmålet om kjærlighet er å ofre seg?

Vi spådamer, medium og hekser får mange spørsmål og alle er like viktige som den som spør, men noen ganger er svarene vi gir absolutt det siste folk vil høre.

Jeg og mange med meg mener at en uansett skal si det som er sannheten, alle har en fri vilje til å velge sin vei i livet.

De samtalene som gjør vondt er når en person ofte er i et forhold som aldri kommer til å ende bra. Oftest er det kvinner som sitter der med en mann som kan være vanskelig eller som de ikke passer sammen med, men for alt på denne jord vil de ikke gå fra den andre eller gi opp å få han tilbake.

Det kan jeg skjønne om det er håp og et forhold som får en til å vokse og bli hel, men når det er et forhold der du hele tiden må viske ut deg selv og spille en annen en den du innerst inne er, da blir det feil.

Jeg vet livet er vanskelig, men skal en ofre seg selv for å være i et forhold som til slutt ikke blir bra uansett hva en gjør?

Jeg mener alle fortjener sannheten og et godt liv der de kan være seg selv på godt og vondt.

Jannike

Lys og deres magi

Jeg har alltid likt magi og lysmagi er enkelt og noe alle kan gjøre uten problem. Mange er opptatt av fargen på lysene, men jeg syns ikke det er så veldig viktig, det viktige er at DU vet hva lyset representerer.

Det er alltid litt diskusjon om en skal bruke det eller det lyset og skal det være farge.

Noen påsto til og med at en IKKE kunne ha på elektriske lys når en skulle gjøre lysmagi.

Som vanlig er jeg uenig, jeg tror at tanken bak og hvorfor en vil gjøre magien som er det avgjørende, det andre er bare hjelpemiddel og verktøy!

Så neste gang du skal gjøre lysmagi, så sett i gang med det du har i huset!

Klem Jannike.

Engler og tegn

Det er mange som tror på engler, det er noe som går igjen i mange ulike religioner og trossystem. Noen kaller de lysvesen, engler eller rett og slett guider.

Det er jo ofte slik at vi kaller ting ulike navn, og det er helt greit. Personlig svinger jeg mellom å kalle de engler, hjelpere og guider alt ettersom.

Det finnes tegn på at du har kontakt med din engel eller hjelper:

  1. De kommer til deg i drømmene dine.
  2. Du ser en sky som ligner på en engel.
  3. Du finner hvite fjær rundt omkring
  4. Du kan kjenne en søt duft som kommer fra ingensteder
  5. Du bare føler at engelen er der og noen er til og med så heldige at de kan se engelen foran seg.

Uansett hvordan de viser seg, eller om du tror på de, så føler jeg det er en uendelig god ting å vite at jeg ikke er alene.

Hva tror du?

Klem Jannike.

Savne seg selv

Nå tror du kanskje jeg har tippet over, savne seg selv? Jo, det er faktisk mulig og jeg møter mange som gjør det – de savner seg selv.

Mange mennesker går så opp i alle andre, skal hjelpe, støtte og være tilstede for venner, jobb, barn, kone, barn, fritidsaktiviteter og alt som livet byr på at de glemmer å bruke tid til seg selv.

Det er kanskje merkelig tenker du, men tenk selv. Du er den alle ringer for å få hjelp og du er deres mentale søppelbøtte. Du er den som alltid har tid til andre.

Skal noen ha hjelp til å flytte eller vaske hus, da er du der og du kjører, henter og gjør alt for alle andre.

Hvem tar vare på DEG?

Savner du ikke tid til å bære være deg selv, at noen stiller opp for deg og at du får en pause?

Tar du ikke vare på deg selv så kommer du aldri til å finne den indre roen. Jeg mener ikke at du trenger uker med fred og ro, men at du tar deg tid til egentid. Kaster ut mennesker fra livet ditt som bare bruker deg og som aldri gir noe tilbake.

Kanskje dette er sommeren du får et godt forhold med deg selv?

Klem Jannike.

Sommertanker og magiske drømmer

Jeg bruker å si at sommeren er tid for magi. Sommer tanker og magiske drømmer. Det er ikke så mye som skal til for at en føler det er “noe” i luften.

Naturen som har våknet til liv, fuglesang og lange lyse kvelder er nok til at en føler at det er noe magisk over det hele. Vi sover kanskje ikke så mye, men vi drømmer kanskje mer.

Jeg bruker å si at når naturen blomstrer blomster vi mennesker også, vi må bare våge å drømme, tenke og føle på de små og de litt større tingene i livet.

Tenk å gå i en blomstereng, plukke blomster, sitte i hagen eller på verandaen og bare nyte kvelden og lyden av liv.

Eller vasse i en bekk eller i strandkanten og føle vannet renner over beina. Det er ikke noe som er mer magisk i min bok 🙂

Jannike.

Liten Jente, Villblomster, Eng, Barn, Lykke, Barndom

Har du lest Rebeccas blogg?

Rebecca heter en kollega av meg som har en blogg som jeg liker å lese, hun er medium og bruker tarot og de synske gavene hun har.

Jeg syns det er spennende å lese andres blogger også og klart de som mine kolleger har. Rebecca skriver om alt fra hverdag og livet til temaer som tarotkort hva de betyr og andre “overnaturlige” ting.

Det jeg liker med henne er at hun er treffsikker og jordnær, at hun er svensk får vi bare ta med på kjøpet 😉

Men det som er bra er at hun prater en svensk som er lett å forstå og hun ser en, hun virkelig føler av den hun prater med. Hun lever i ett med naturen og i livet på en måte som gjør at en føler seg trygg i hennes energier.

Klikker du på bildet kommer du til hennes presentasjon på hjemmesiden, der kan en bli bedre kjent med henne:

Rebecca, , klarsynt
Hun har nr 7 når du ringer henne! Sjekk på hemmesiden at hun er online og grønn før du ringer, det kan være vanskelig å nå fram for hun er for det meste opptatt i telefonen!

Med hjerte på ett sted og en uendelig dyp sjel, så anbefaler jeg deg å lese hennes blogg, klikk på bildet så kommer du rett til hennes blogg:

Musikk og livsenergi

Musikk er en fantastisk måte å skape energi. Det å høre på musikk gjør at en forsterker følelser, gode og dårlige.

Derfor tror jeg at ved å velge bevisst hvilken musikk du hører på så kan du skape mer glede, tiltak og energi i eget liv.


Det er ikke nødvendigvis at en behøver å danse, men om en tar noen dansetrinn, trår takten eller rett og slett føler for å danse er det også som en innsprøytning med livsenergi.

Jeg bruker alltid å tenne lys hjemme, sommer som vinter. Spille musikk som får meg glad og noen ganger danser jeg, andre ganger ikke.

Prøv det ut og du skal se at det virker!

Klem Jannike

Her kommer noen jeg liker, men DU må finne DIN musikk 🙂

Ta naturen inn og rotet ut

Jeg skrev litt om å lage lister og jeg tror at du kanskje har startet med å kaste ut ødelagte ting og søppel.

Det å kaste ut ting er befriende og vaske over hus og hjem, det lukter godt og en får luftet ut.

Det er ikke mange dyre ting en trenger for å føle at noe er nytt.

Jeg elsker grenser og grønt. Jeg har plukket inn grener og steiner ute som jeg har vasket og bruker som dekor inne.

Det å ta deler av naturen inn er for meg helende og jeg føler at det er noe vakkert og levende, noe som gir meg energi.

Jeg har til og med tatt inn en bjørk og tørket den, satt på den renker med blader og for tiden har jeg krystaller hengende i den. Det kan jeg bytte ut når jeg vil, eller ha lyslenker hengende der.

Det er noe som gir meg energi og glede:)

Klem Jannike

https://www.youtube.com/watch?v=YaC3w0pP_t4

Spålinje billig

Det er virkelig noe en kan diskutere, spålinje billig eller ikke billig. Jeg syns at en del er ekstremt dyre og dårlige!

En skal ha det en betaler for og en skal føle at en ikke går helt under vann selv om en unner seg å ringe en spådame, det bør være tider der en føler at det er en “spålinje billig” eller billigere.

Det jeg liker her hos oss er at alle er testet som jobber her, og innimellom er det gratis minutter og kampanjer slik at alle har råd til å ringe. Det er jo slik at føler en at en får kvalitet og det en betaler for så er spålinje billig og det er verdt hvert øre.

Jeg bruker å si til folk at legg unna litt penger, ring om en eller tre måneder for du må gjøre si og så før du ringer igjen. Poenget er jo at du skal få svar og du skal få redskaper du skal bruke hjemme etter at vi har pratet sammen.

Derfor føler jeg vel at en kan si at spålinjer er dyre, men billige. Det kommer an på hva en sammenligner det med og hva en vil ha for hjelp eller ikke. Det er ikke “orakel” eller “fasit” svar en får.

Det er klare svar, men det er også som jeg sa en hjelp til selvhjelp:)

Gleder meg til vi prates igen også 🙂

Klem Jannike

Psychic Phone Readings: 5 Best Telephone Psychics To Call For Free Readings